במשך עשור הופעתי בארץ ובחו"ל כסטנדאפיסטית. על הבמה הייתי מאוד מצחיקה (ככה אמא שלי אומרת), אבל בסיטואציות בינאישיות? פחות. הרבה פחות. כשלא הייתי דמות על הבמה – אלא פשוט אודליה, ניהלה אותי הרבה פגיעות וכתוצאה מכך חוסר בטחון ואגו. האסימון נפל לפני שמונה שנים. חברה "ירדה" עלי באיזה נושא ובמקום לצחוק/ או לרדת על עצמי בחזרה, עניתי לה ברצינות ובכעס. היא הסתכלה עלי ואמרה לי, "בתור סטנדאפיסטית מצליחה, את לוקחת את עצמך יותר מדי ברצינות ביום יום". חשבתי על המילים שלה והבנתי שהיא צודקת. כמו כן, אנחנו לא חברות יותר.
הרגע הזה איתה, עליו אני מרבה לספר בהרצאות שלי, היה רגע מכונן, שבו הבנתי שהיעוד שלי הוא לא רק להצחיק אנשים, אלא גם לתת להם כלים להשתמש נכון בהומור בחיי היום יום. התחלתי לחקור שימוש בהומור מעבר לרגעים שהייתי על הבמה או מסמר הערב במסיבה כזו או אחרת. מה קורה לי דווקא בסיטואציות מביכות, מכעיסות, מבלבלות, לא ברורות? האם שם אני משתמשת בכישרון שלי? בנשק שלי? או שדווקא שם, חוסר הבטחון שלי יוצא החוצה, ואז אין מקום להומור, כי הכל נתפס כמכוון אישית נגדי?
ככל שהתחלתי לתרגל את הכלי הזה יותר ויותר במקומות הקשים והלא צפויים, ככה החלו להתרחש ניסים בחיי. לאט לאט הבנתי שהומור זה כלי נהדר לתת ולקבל אהבה, מעבר להיותו ערוץ תקשורת אפקטיבי. הומור זה למעשה להיות בתדר גבוה, בתודעה מפותחת. למשל, להבין שכשמישהו קרוב לליבי כועס עלי, הרבה פעמים זה נובע מתוך הרצון שלו לקבל ממני יחס. את היחס אני יכולה לתת בצורות רבות. בעזרת הומור – אני נותנת אהבה. לא תמיד הפתרון לכעס של מישהו אחר יהיה הומור, אבל כל היופי הוא שיש לי את האפשרות לבחור.
1. הרצאת הדגל – "הומור – הרבה מעבר לצחוק"
הרצאה על הומור שהיא שעה מעשירה ומצחיקה על הכח עשרת תפקידיו של הומור כערוץ תקשורת אפקטיבי. איך לקרב, ליצר אינטימיות, לבנות אמון, לרמוז דברים לא נעימים, להעביר ביקורת ועוד בכל תחומי החיים. בסביבת העבודה, בזוגיות (לעוד: הרצאות על זוגיות), עם המשפחה המורחבת, בחגים, עם חברים, עם הבוסים, העובדים וגם עם הילדים.
2. הרצאת העשרה לצוותי מכירה, הדרכה, למרצים ולמנהלים – "הצחקת כבשת!"
שעה מלאה בכלים מעשיים, נוסחאות, קטעי וידאו והרבה צחוק על איך הומור הוא כלי חובה בכל פרזנטציה, ישיבה, נאום מעלית או שיחת מכירה. איך להשתמש בהומור כדי לגרום לכל קהל, בין אם זה אדם אחד או אלף איש, להקשיב לנו מהשנייה הראשונה ולכל אורך הדרך, בעזרת הומור. איך מספרים בדיחה, איך משלבים הומור בשקף, איך מפעילים את הקהל בעזרת, מתגברים על רעש ועוד. הרצאת חובה לכל מי שנדרש/אוהב לעמוד מול קהל.
3. הרצאה מעשית לצוותי מכירה ואנשי שירות לקוחות – "הצחקת מכרת"
הומור הוא אחד הכלים החשובים ביותר בעולם המכירות. הרצאה בנושא הומור בה נלמד איך לשבור קרח בעזרת הומור, לבסס קשר חזק עם לקוח פוטנציאלי, לבנות אמון ומערכת יחסים בזמן קצר, להתמודד בהצלחה עם התנגדויות כמו "יקר לי", לסגור עסקה, להביא לידים נוספים מאותו הלקוח ולשמר אותו שבע רצון לאורך זמן. ניתן גם דגש על יחס אישי בעזרת הומור בשירות ובשימור לקוחות. מה אומרים ללקוח שרוצה להתנתק ולמה כדאי לפתוח שיחת שירות במשפט – "איך אני יכול לשמח אותך?" (במקום – איך אני יכול לעזור לך?)
4. ה-הרצאה לולנטיין, לט"ו באב ולכל מי שחפצה נפשו באהבה – "עד החתונה זה יעזור"
ההרצאה שמבוססת על רב המכר "עד החתונה זה יעזור". שעה, מצחיקה, מעשית ומרגשת לכל מי שחפצה נפשו ללמוד איך ליזום התחלה עם המין השני בצורה אטרקטיבית בעזרת הומור, באתרי הכרויות, ברשתות חברתיות ובאינטראקציות חברתיות. בהרצאה ניגע באיך לברר בעזרת הומור את כוונות הצד השני כלפינו, איך לפלרטט ולהקסים, לחזר ולהגביר משיכה מינית, כמו גם לדחות ולהידחות יפה ונעים, והכל בעזרת הומור. ההרצאה מלווה בסיפורי דייטים מתוך הספר.
לסיכום, איתי או עם מישהו אחר (רצוי איתי) תמיד מומלץ לבחור באופציה של הרצאה מלאת צחוק, ככה הקהל נשאר עירני לאורך זמן, מגלה עניין וזוכר את ההרצאה לאורך שנים. וגם אותך, מנהלת משאבי האנוש, שאפשרה לו לצחוק באמצע יום עבודה.