בלוג

איך להיות לבד בט"ו באב

ט"ו באב מגיע ואתם שוב לבד? תצחקו. גם זה יעבור

לא פשוט להיות רווקים בגיל מאוחר, בטח לא כשנדמה לכם שלכולם יש אהבה ורק אצלכם קופידון החליט שהוא מתחיל לחתום אבטלה. איך מתמודדים עם להיות לבד בט"ו באב? עם הומור!

ט"ו באב, ולנטיין דיי, סילבסטר, ליל הסדר, ראש השנה, החברה הכי טובה שלך מתחתנת לפנייך, או שלא נדע – אחותך שקטנה ממך בעשור ויפה (ממך) עד כאב, מכריזה שהיא מאורסת, בזמן שלך עוד אין אפילו חבר. לא פשוט להיות רווקים בגיל מאוחר, בטח לא כשנדמה לכם שלכולם יש אהבה ורק אצלכם קופידון החליט שהוא מתחיל לחתום אבטלה. 

בחג האהבה, באירוע משפחתי או בארוחה עם סבתא שתחיה (אבל לא עד 120, כי מחירי השכירות בעננים), קבלו את המדריך השלם שיעזור לכם לחיות בשלום עם הרווקות. ספוילר – תצטרכו לגייס בשביל זה הרבה מאוד הומור! מוכנים?

1. זכרו שהדשא של השכן פחות ירוק משלכם

הדבר הראשון שכדאי שתזכרו תמיד, רווקות ורווקים יקרים, הוא שלא כל הנוצץ זהב ולא כל הנשוי מאושר. בתור אחת שמסביבה יש לא מעט חברים שכבר הספיקו להתגרש, ואלה שטרם נפרדו – קרובים לכך, חשוב שתזכרו נתון חשוב: עצם העובדה שאתם כרגע לבד נובעת הרבה פעמים מכך שלא הייתם מוכנים להתפשר על האושר שלכם. אז אל תתפתו ללחץ החברתי, ותזכרו שהרבה פעמים מאחורי כל נשיקה לוהטת בפייסבוק, מסתתרים חיי סקס בינוניים (ולא תמיד מעורב שם אפילו עוד בן אדם).

2. רווקות זאת לא מחלה

אחרי שהפנמתם שלא כל מי שנשוי מאושר, ודווקא בגלל שאתם שואפים להיות מאלה שכן מאושרים, בואו נבהיר נקודה נוספת: לא עשיתם שוב דבר רע. אתם לא מצורעים וכנראה שתחיו כמו כולם באזור התשעים שנה. רווקות היא לא מחלה, ועבור אלה שעוברים תהליכי התפתחות אישית ומודעות עצמית, מדובר במצב זמני. ובהנחה שאתם מוכנים לפתוח את הלב ולהבין מה מונע מכם להיות בזוגיות טובה, סביר להניח שגם אתם תעמדו מתחת לחופה.

ההבנה הזאת אמורה לעזור לכם להשלים עם הסטטוס הנוכחי ולסגל ראיית עולם אופטימית, המלווה בהרבה אמונה שזה יקרה גם לכם. אז במקום להגיד לעצמכם ולעולם: "אהבה כבר לא תהיה לי, אך הביציות ממש קוראות לי", אני מזמינה אתכם לפרגן לעצמכם את המשפט הבא – "אני לא יודעת למה עדיין אין לי את הזוגיות שאני רוצה, אבל אני מאמינה שהיא בדרך וכנראה שיש עוד משהו קטן שאני צריכה לדייק". וברור שזה תקף גם לכם, גברים.

3. במקום להתנצל, השתמשו בהומור

בהנחה שהפנמנו את שני הסעיפים הקודמים, הגיע הזמן לדובדבן שבקצפת – הצחוק. אז אתם אוהבים את עצמכם ועד שתמצאו את השלם השני שלצידכם, אני מזמינה אתכם להשתמש בהומור באירועים משפחתיים. הומור, בייחוד עצמי, מעיד על בטחון (ולא להיפך, כמו שנהוג לחשוב) ועל תחושת נינוחות עם הסיטואציה.

בואו נתחיל רגע בחגים. כשסבתא משגעת את השכל סביב השולחן עם פרט חשוב כגון: "הבת של רחל כבר התחתנה והיא רק בת 28", במקום להתעצבן, תענו לה בחיוך: "נכון סבתא, אבל אצל הבת של רחל זה סיבוב ראשון, בואי נראה מתי יגיע הסיבוב השני".

4. קחו את האיחולים ברוח טובה

אז בשעה טובה, האחים הצעירים שלכם מתחתנים לפניכם, ואתם חרדים מכל מי שיגיד לכם "בקרוב אצלכם". מה עושים? מבינים שאם הם מאחלים לכם משהו, הם גם מאמינים שזה יקרה. אז במקום לכעוס על הדודה החטטנית, חייכו אליה וענו: "את כבר שנים אומרת את זה דודה, לא מאמין לך יותר".

5. הוראות הפעלה לימי אהבה

והנה שוב הגיע אותו היום שבו אנשים יתנשקו לכם בפיד ואתם תרגישו שזה לא פייר, שבין הטיפול בשריפות לחוק הפונדקאות, כנראה שהיקום שכח שגם אתם מחכים בתור. וכאן, רווקים ורווקות, המקום לקצת הומור עצמי, שיכול להגיע רק מקבלה עצמית. קודם כל, זכרו שמותר להתבאס. אחר כך לכו תקנו לעצמכם משהו מפנק. זה מגיע לכם וגם ככה אין לכם עדיין משכנתא על טיטולים.

והכי חשוב, ארגנו לעצמכם דייט לאותו הערב, וכשהוא ישאל: "איך יכול להיות שבחורה מהממת כמוך עדיין רווקה?", במקום להתנצל שממש לאחרונה יצאת מקשר (כלומר, בכיתה ד'), חייכי ועני: "עד עכשיו לא רציתי להתפשר…". ואם יש לו חוש הומור, הוא כבר יבין לבד את המשך.

תנו לעצמכם אהבה. כן, אני יודעת, זו קלישאה. אז מה? היא עובדת. ט"ו באב שמח!

לכתבה ב-ynet

שתף המאמר:

עוד מאמרים:

הרצאות מצחיקות

הרצאות מצחיקות

בלוג הרצאות על הומור – בהומור! טוב, אתם חייבים להסכים איתי שהרצאה על הומור חייבת להיות מצחיקה, נכון? אחרת אני בבעיה. בהרצאות שלי על הומור (ארבע במספר), לקחתי את קריירת

קרא עוד
איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן