בלוג

הומור בזוגיות

אתה רואה? אין לנו אפילו את אותו חוש הומור

חוש הומור בזוגיות מוגדר כערוץ תקשורת יעיל ביותר, בהנחה שהצד השני מבין אותנו. אך כאשר אנו נאלצים להסביר לצד השני את הבדיחה, זה בעצם אומר שאנחנו לא באותו הראש, ובמילים פחות עממיות – שיש לנו קצר בתקשורת. אז האם הומור בזוגיות לא זהה הוא דיל ברייקר בקשר?

באחד הפרקים הקודמים של "חתונה ממבט ראשון" יכולנו לראות עד כמה התהום בין שירי ולירן היא עמוקה, דרך השוני בחוש ההומור שלהם.

לירן סיפר בדיחה, שירי אמרה שזה לא מצחיק אותה, אחר כך היא התלוצצה איתו והוא זה שענה לה ברצינות. בשלב זה שירי כבר נאנחה ואמרה, "אתה רואה? אין לנו אפילו את אותו חוש הומור", מבלי לדעת שמדובר באחד הפרמטרים הכי חשובים שקובעים את מידת ההתאמה בין בני זוג.

אז מה זה אומר שאנחנו מתחילים לצאת עם מישהו ואין בינינו התאמה של חוש ההומור? האם התאמה של חוש ההומור היא בונוס או שהיא הכרחית לזוגיות מוצלחת? האם היא יכולה להשתפר עם הזמן, ומה הקשר בין הומור לסקס? ובכן, נתחיל מזה שחוש הומור הוא עניין מאוד רציני. הוא מוגדר כערוץ תקשורת יעיל ביותר, בהנחה שהצד השני מבין אותנו. 

אך כאשר אנו נאלצים להסביר לצד השני את הבדיחה, זה בעצם אומר שאנחנו לא באותו הראש, ובמילים פחות עממיות – שיש לנו קצר בתקשורת.

הומור משותף מעיד על צורת חשיבה דומה ועל שפה משותפת.

האם זה בהכרח אומר שתהיה לנו בעיית תקשורת באופן כללי, גם כשהיא נטולת הומור? סביר להניח שכן. אני מכירה מעט זוגות, אם בכלל, שחולקים תקשורת פתוחה, ברורה ומקרבת, אבל כשזה מגיע להומור זה נעלם.

אין את אותו הומור בזוגיות – דיל ברייקר?

רגע, אז האם זה אומר שחייבים להיפרד? התשובה, כמו בפוליטיקה, היא תלוי. תלוי כמה זמן אתם יוצאים, תלוי כמה הומור חשוב לכם למערכת היחסים, תלוי בהאם אתם מאלה שאוהבים להצחיק או גם שיצחיקו אותם (ויש שיגידו תלוי כמה כסף יש לו).

בהרצאות שלי אני תמיד אוהבת לספר על בחור איתו יצאתי במשך כמה חודשים. בחודש הראשון הייתי בטוחה שזה לגמרי אבוד כי כל פעם שצחקתי איתו, הוא הגיב לי ברצינות. יום אחד אפילו תפסתי אותו לשיחה רצינית נוסח "חוש ההומור שלנו – לאן?".

בשלב הזה הוא הסביר לי שהוא לגמרי מבין את ההומור שמאחורי ההודעות שלי, רק שהוא לא בהכרח מרגיש צורך להגיב לי עליהן חזרה בהומור (כבר היה עדיף שהוא לא היה מבין אותן…).

מה שכן, אין ספק ששיחת הבירור הזאת עשתה את העבודה כי מיד אחריה הבחור התחיל להפגין חוש הומור מתוחכם ובתדירות גבוהה (הוא הגיב בהומור לאחת מכל שלוש הודעות שלי).

כשניסיתי להבין מה השתנה, נפל לי האסימון שהוא פשוט חיכה להרגיש בנוח יותר בקשר, וכשהוא מרגיש נינוח ההומור כבר יוצא ממנו בטבעיות, לא רק כתגובה לשלי, אלא גם כיוזמה שלו. אז האם כדאי לחכות שזה יקרה?

אם זוהי הנקודה היחידה שמפריעה לכם בקשר ויתר הפרמטרים עובדים חלק, אז כן.

במקרה כזה בהחלט שווה לתת לזה צ'אנס לתקופה מסוימת (בין שעה לחודשיים, תלוי כמה אתם לחוצים על קשר). ועם זאת, מניסיוני, כשזה 'זה' – זה פשוט זה! וזה זורם ומצחיק כבר מההתחלה, ממש כמו בסקס.

לא מצחיק

לעומת זאת, חוש הומור לא תואם יכול לגרום לכם לשקול פעמיים אם לסמס הודעה מסוימת, להתנצל שהובנתם לא כהלכה ולהימנע מלהגיד דברים מסוימים.

כל אלה לא רק פוגעים בספונטניות של הקשר, אלא חמור מכך – הם מצמצמים את הביטוי העצמי שלכם (ובינינו, המקום היחידי שבו רובינו רוצים להרגיש מצומצמים זה רק על המשקל).

השאלה המהותית שצריכה להישאל היא איזה חלק הומור ממלא בחיים שלכם ועד כמה הוא חשוב לכם.

מבחינתי, למשל, אי-התאמה בחוש הומור היא דיל ברייקר. לא רק כי אני מתפרנסת ממנו, אלא בעיקר כי בעיניי הומור הוא הרבה מעבר לצחוק. הוא השקפת חיים שדוגלת באופטימיות, שמחה וקלילות.

החיים מספיק מאתגרים, אז לפחות תעשו אותם נטע ברזילי ועל כל באסה תמצאו את הסבבה.

אז בפעם הבאה שאתם יוצאים לדייט, תבחנו לא רק כמה הם יפים וחכמים, אלא גם כמה הם מצחיקים אתכם וצוחקים מכם. כי בינינו, יום אחד, כשאת המשיכה המינית יחליפו הטיטולים, מה שיישאר לכם במשותף יהיה בעיקר ההומור שלכם.

הבשורה הטובה היא שהומור הוא מיומנות שניתן ללמוד. אז קדימה! להתחיל לתרגל.

לכתבה ב-ynet

שתף המאמר:

עוד מאמרים:

הרצאות מצחיקות

הרצאות מצחיקות

בלוג הרצאות על הומור – בהומור! טוב, אתם חייבים להסכים איתי שהרצאה על הומור חייבת להיות מצחיקה, נכון? אחרת אני בבעיה. בהרצאות שלי על הומור (ארבע במספר), לקחתי את קריירת

קרא עוד
איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן