הרצאה לעובדים ומנהלים
הומור – תקשורת בינאישית אפקטיבית בתוך ומחוץ לארגון
בשיטת אודליה יקיר

הגדלת תפוקה במקום העבודה - הומור שווה לכם המון

האם חוש הומור בראיונות עבודה מגדיל את הסיכוי לקבלה לעבודה או לקידום בארגון

וגם, איך מבקשים העלאה מהבוס בעזרת הומור

ומה אומרים כשמאחרים לישיבה חשובה

ההרצאה שתסגור לכם את הפינה בכל הרמת כוסית, אירוע חברה או יום העשרה ועכשיו במיוחד, בתקופת הקורונה, תעזור להעלות את המורל ולמנוע מהעובדים להשתגע.

והכי חשוב, הידעתם? הומור, בניגוד למקובל לחשוב, הוא בכלל לא ענין מולד, אלא מיומנות נרכשת. אז למה לרכוש אותה ואיך היא מגדילה את התפוקה במקום העבודה

נעים להכיר, אני אודליה יקיר, עיתונאית, אשת תקשורת, מרצה להומור וחוקרת שימוש בהומור בסביבת עבודה וגם בשעות שאחרי (כלומר כשלוקחים את העבודה הביתה..)

מחקרים מראים שמקומות עבודה שמעודדים שימוש במינון נכון בהומור מגדלים את התפוקה, בקיצור, זה לא עניין רק של כסף, אלא של הרבה כסף, עכשיו בואו נבין גם למה:

  1. סביבת עבודה שמעודדת הומור – למעשה מגבירה יצירתיות, שהרי הומור הוא למעשה דרך יצירתית להסתכל על העולם. כאשר יש הומור, יש נינוחות, פתיחות וקבלה, כל אלה מאפשרים לרעיונות ולפתרונות חדשים ומקוריים לצוץ. 
  2. הומור מייצר תחושת לכידות – מכירים את זה שלפלוגת מילואים יש הווי משלה, שהולך איתה שנים וגורם לחייליה להתגעגע ולרצות להיפגש כל פעם מחדש, למרות הקור, הלוף והאבק? בדיוק ככה מקום עבודה עם הומור משלו. בדיחות שרק אותו צוות עובדים מכיר מייצרות תחושה של משפחתיות, שהיא חשובה לרב העובדים אפילו יותר מהשכר. לא פלא בהתחשב בעובדה שאנחנו מבלים זמן רב בעבודה. שימו לב איך בהרמות כוסית תמיד כולם נהנים כשמספרים בדיחה על הבוס או על אחד העובדים, מן תחושה שרק אנחנו, שעובדים יחד, יודעים במה מדובר. 
  3. הומור במינון נכון מאפשר למח את האתנחתא לה הוא זקוק כדי לחזור לפעילות אחרי מנוחה קצרה בצורה אפקטיבית וערנית, יותר מאשר הפסקת סיגריה או קפה.
  4. הומור עוזר להטמיע מסרים – מקומות עבודה שמשתמשים בתמונות מצחיקות בתאי שירותים, במטבחון או בכניסה למשרד, מצליחים לעורר בעובדים רגש והנעה לפעולה יותר מאשר  רק משפט סתמי בלורד שחור על דף לבן. נסו לחשוב מה יעזור לכם לא לזרוק דברים "כבדים" לאסלה, שלט עם כיתוב – "בבקשה לא לזרוק דברים כבדים לאסלה" או תמונה מצחיקה של נניח מישהו כבד בתוך האסלה מתחת לכיתוב?
  5. הומור עוזר בקבלה לראיונות עבודה, בכל זאת כולנו רוצים להיות ליד אנשים שמצחיקים אותנו ועושים לנו טוב. עובדים שמפגינים חוש הומור במידה נכונה, אף זוכים להיות מקודמים יותר, שכן האישיות שלהם מקרינה שמחה, אופטימיות, יעילות ותדר גבוה. מבחינה אגואיסטית, אנחנו פשוט רוצים אותם לידינו, שיהיה לנו טוב וקל יותר.
  6. פתרון סכסוכים – הומור נמצא יעיל ביותר לעזור לצדדים לרדת מהעץ בזמן ויכוח/ סכסוך. כאשר כל אחד מהצדדים מתבצר בעמדתו ואילו המגשר בוחר לגשר בין שני מנהלי מחלקה/ אנשי מכירות בויכוח מסוים בעזרת הומור, הוא למעשה חוסך זמן עבודה יקר שנגזל כתוצאה מעיסוק בעימותים ממושכים ומחוסר שיתוף פעולה.
מצחיק להכיר, אודליה יקיר

היי, אני אודליה יקיר, מרצה, קומיקאית, סופרת, עיתונאית ומומחית לעמידה מול קהל. במהלך שני עשורים על במה מול קהלים בארץ ובחו"ל, בניתי ארגז כלים יעיל לחיים בכלל ולבמה בפרט, אז בואו, תמשיכו לקרוא. יש לי טיפים בשבילכם!

אודליה יקיר בהרצאה

הומור שווה לכם המון - הרצאה לעובדים ומנהלים

בהרצאה שלי ה"הומור – שווה לכם המון", אני מדגימה את היתרונות השונים של הומור כערוץ תקשורת אפקטיבי במיוחד. הומור עוזר לשבור קרח, לבנות אמון בזמן קצר, לייצר הזדהות, להעביר ביקורת בצורה נעימה ויעילה ועוד.

ההרצאה מדגימה את כל אחד מעשר מהפונקציות השונות של הומור כאשר היא לוקחת דוגמאות ספציפיות מחיי היום יום, הן מסביבת העבודה והן מהחיים שאחרי, בזוגיות, מול הילדים, כנותני ומקבלי שירות ועוד, ומראה כיצד ניתן לפתור בצורה יעילה את אותן סוגיות מכעיסות/ מבלבלות/ מביכות בעזרת הומור.  מדובר במופע סטנד אפ משודרג עם ערך מוסף, שמספק גם צחוק, גם השראה וגם כלי פרקטי לחיים. מלבד דוגמאות מצחיקות, המופע מסביר מה ההבדל בין הומור לציניות ואיך כל זה קשור לביטחון עצמי שלנו ולאינטליגנציה רגשית. 

 מופע חובה בזום או על במה לכל אירוע שמחפש לשלב בין פאן לערך מוסף, כי אפשר גם וגם (במחיר של הרצאה אחת).

ראו ונהנו בעברית ובאנגלית: משרד הבטחון, אמדוקס, 3M, חברות הייטק רבות, האוניברסיטה העברית, פירמת עורכי הדין שיבולת, הבית הלבן (כמעט, ברגע האחרון טראמפ לא נבחר ולכן הבריז) ועוד. 

ועכשיו, בואו נדבר תכלס:

הגשה

מרצה משעמם יכול למנוע הקשבה גם לנושא המרתק ביותר. הגשה כוללת שימוש נכון בקול (אינטונציה, טונציה ופרויקציה), שימוש במרחב, קשר עין ומה עושים עם הידיים. הגשה נכונה היא תוצאה של בטחון עצמי מול קהל.

תוכן

הגשה טובה לבדה לא תספיק. התוכן חייב להיות מעניין ויחודי, הגשה נכונה ומלאת אנרגיה תשרת תוכן מעניין, אבל כמו בכל סרט טוב, הסיפור הוא הבסיס לכל שובר קופות הוליוודי

הומור

התבלין הסודי שהופך כל פרזנטציה רגילה למרתקת שכן הוא מייצר הקשבה אמיתית וריכוז לאורך זמן. כמו כן, שימוש בהומור היא דרך מרתקת להתגבר על פחד קהל.

מצגת

לא כל הרצאה חייבת מצגת, אבל אם כבר החלטתם שתהיה אחת, חשוב שהיא תשרת את המסר מבלי לגזול את הפוקוס מכם.

דיאלוג עם הקהל

בניגוד לתאטרון בהרצאות אין "קיר רביעי", ואנחנו נדרשים לתת לקהל זמן לשאול שאלות, כמו גם לדעת להתמודד עם הפרעות או התנגדויות מצד המשתתפים.

סטיילינג

אם יש לכם הרצאה על חדשנות ואתם באים עם כפכפים, מה שנקרא, יוסטון יש לנו בעיה! הלבוש שלנו צריך להתאים למסר אותו אנחנו רוצים להציג ולפרסונה הבימתית שלנו (קורס המשך)

בהירות

וואו! הגענו כבר לשבע! הכלל הכי חשוב בפרזנטציה, לפני הומור ושאר ירקות, הוא שהמסר יובן כהלכה. מהו המסר המרכזי של הפרזנטציה שלכם והאם אתם מצליחים להעביר אותו לקהל כך שהוא מבין את כוונת המשורר?

שיווק

יכולה להיות לכם ההרצאה המרתקת בעולם אבל אם העולם לא יידע עליה, אז מה שווה כל העבודה הזאת? אז איך נותנים כותרת סקסית להרצאה, איך מציגים אותה בשלושה משפטים מוכרים ואיך אורזים אותה נכון שיווקית שכולם ירצו להקשיב? (קורס המשך)

אישי

תלמדו כלל ברזל! אם המשתתפים יכולים לקרוא על הנושא שלכם בגוגל, הם לא צריכים אתכם. כל פרזנטציה חובה שתשלב בתוכה סיפורים אישיים שלכם כדי לייצר הזדהות ואמון שאחראים על רמת ההקשבה.

אשמח לקבל פרטים על ההרצאה לעובדים/מנהלים:

למי מיועד?

 לאנשים שנדרשים להציג פרזנטציות במקום העבודה
 למנכ"לים שמעוניינים לשפר את ההצגה שלהם בזמן נאומים לעובדים ובהרמות כוסית
 לעצמאים שמרצים בארגונים ורוצים לחדד ולשפר את ההרצאה שלהם כך שתתאים למנעד גדול של ארגונים וחברות במשק
 למרצים לקהל הרחב או לכאלה שמעוניינים להתחיל להרצות בחוגי בית ולייצר להם מקור פרנסה נוסף
 לכל מי שסובל מפחד קהל ומביטחון עצמי נמוך בפגישות עסקיות ובדייטים רומנטיים
 לסטארטאפיסטים שמגייסים כספים ממשקיעים ומעוניינים להעביר פיץ' מוצלח בחמש דקות.

אשמח לקבל פרטים על ההרצאה:

דברו איתי!
איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן