הרצאה לעובדים ומנהלים
הומור – תקשורת בינאישית אפקטיבית בתוך ומחוץ לארגון
בשיטת אודליה יקיר

הגדלת תפוקה במקום העבודה - הומור שווה לכם המון

האם חוש הומור וצחוק בראיונות עבודה מגדיל את הסיכוי לקבלה לעבודה או לקידום בארגון?
וגם, איך מבקשים העלאה מהבוס בעזרת הומור וצחוק?
ואיך להשתמש בעולם ההומור והצחוק כשמאחרים לישיבה חשובה?
הרצאה מרתקת לעובדים בתחום ההומור, סדנת פיתוח מנהלים שתסגור לכם את הפינה בכל הרמת כוסית, אירוע חברה או יום העשרה. ועכשיו במיוחד, בתקופת הקורונה, תעזור להעלות את המורל ולמנוע מהעובדים להשתגע. הגיע הזמן לספק קצת הרצאות מעניינות לעובדים.

והכי חשוב, הידעתם? הומור וצחוק, בניגוד למקובל לחשוב, הוא בכלל לא ענין מולד, אלא מיומנות נרכשת. אז למה לרכוש אותה ואיך היא מגדילה את התפוקה במקום העבודה?

נעים להכיר, אני אודליה יקיר, עיתונאית, אשת תקשורת, מרצה להומור וחוקרת שימוש בהומור בסביבת עבודה וגם בשעות שאחרי (כלומר כשלוקחים את העבודה הביתה..)

מחקרים מראים שמקומות עבודה שמעודדים לפיתוח מנהלים ובשימוש במינון נכון בהומור מגדלים את התפוקה, משפרים את תקשורת בין אישית בקיצור, זה לא עניין רק של כסף, אלא של הרבה כסף, עכשיו בואו נבין גם למה הומור וצחוק כל כך חשובים במקום העבודה:

  1. סביבת עבודה שמעודדת הומור וצחוק – למעשה מגבירה יצירתיות, שהרי סדנת הומור על הומור במקום העבודה היא למעשה דרך יצירתית להסתכל על העולם. כאשר יש הומור וצחוק, יש נינוחות, פתיחות וקבלה, כל אלה מאפשרים לרעיונות ולפתרונות חדשים ומקוריים לצוץ. 
  2. הומור וצחוק מייצרים תחושת לכידות – מכירים את זה שלפלוגת מילואים יש הווי משלה, שהולך איתה שנים וגורם לחייליה להתגעגע ולרצות להיפגש כל פעם מחדש, למרות הקור, הלוף והאבק? בדיוק ככה מקום עבודה עם הומור משלו. בדיחות שרק אותו צוות עובדים מכיר מייצרות תחושה של משפחתיות, שהיא חשובה לרב העובדים אפילו יותר מהשכר. לא פלא בהתחשב בעובדה שאנחנו מבלים זמן רב בעבודה. שימו לב איך בהרמות כוסית תמיד כולם נהנים כשמספרים בדיחה על הבוס או על אחד העובדים, מן תחושה שרק אנחנו, שעובדים יחד, יודעים במה מדובר. 
  3. הומור במינון נכון מאפשר למוח את האתנחתא לה הוא זקוק כדי לחזור לפעילות אחרי מנוחה קצרה בצורה אפקטיבית וערנית, יותר מאשר הפסקת סיגריה או קפה.
  4. הומור עוזר להטמיע מסרים – מקומות עבודה שמשתמשים בתמונות מצחיקות בתאי שירותים, במטבחון או בכניסה למשרד, מצליחים לעורר בעובדים רגש והנעה לפעולה יותר מאשר  רק משפט סתמי בלורד שחור על דף לבן. נסו לחשוב מה יעזור לכם לא לזרוק דברים "כבדים" לאסלה, שלט עם כיתוב – "בבקשה לא לזרוק דברים כבדים לאסלה" או תמונה מצחיקה של נניח מישהו כבד בתוך האסלה מתחת לכיתוב?
  5. הומור עוזר בקבלה לראיונות עבודה – בכל זאת כולנו רוצים להיות ליד אנשים שמצחיקים אותנו ועושים לנו טוב. עובדים שמפגינים חוש הומור במידה נכונה, אף זוכים להיות מקודמים יותר, שכן האישיות שלהם מקרינה שמחה, אופטימיות, יעילות ותדר גבוה. מבחינה אגואיסטית, אנחנו פשוט רוצים אותם לידינו, שיהיה לנו טוב וקל יותר.
  6. פתרון סכסוכים – הומור נמצא יעיל ביותר לעזור לצדדים לרדת מהעץ בזמן ויכוח/ סכסוך. כאשר כל אחד מהצדדים מתבצר בעמדתו ואילו המגשר בוחר לגשר בין שני מנהלי מחלקה/ אנשי מכירות בויכוח מסוים בעזרת הומור, הוא למעשה חוסך זמן עבודה יקר שנגזל כתוצאה מעיסוק בעימותים ממושכים ומחוסר שיתוף פעולה שסובלים מבעיית תקשורת בין אישית.
מצחיק להכיר, אודליה יקיר

היי, אני אודליה יקיר, מרצה, קומיקאית, סופרת, עיתונאית ומומחית לעמידה מול קהל. במהלך שני עשורים על במה מול קהלים בארץ ובחו"ל, בניתי ארגז כלים יעיל לחיים בכלל ולבמה בפרט, אז בואו, תמשיכו לקרוא. יש לי טיפים בשבילכם!

אודליה יקיר בהרצאה לעובדים

הומור שווה לכם המון - הרצאה לעובדים ומנהלים

יש לא מעט סדנאות פיתוח מנהלים והרצאות מעניינות לעובדים וארגונים, אבל בהרצאה שלי ה"הומור – שווה לכם המון", אני מדגימה את היתרונות של הומור כערוץ תקשורת בינאישית אפקטיבי במיוחד. איך סדנת הומור תעזור לשבור קרח, לבנות אמון בזמן קצר, לייצר הזדהות, להעביר ביקורת בצורה נעימה ויעילה, לשפר את שפת גוף ועוד.

הרצאה לעובדים המתאימה גם לפיתוח מנהלים מדגימה את כל אחד מעשר מהפונקציות השונות של הומור כאשר היא לוקחת דוגמאות ספציפיות מחיי היום יום, הן מסביבת העבודה והן מהחיים שאחרי, בזוגיות, מול הילדים, כנותני ומקבלי שירות ועוד, ומראה כיצד ניתן לפתור בצורה יעילה את אותן סוגיות מכעיסות/ מבלבלות/ מביכות בעזרת הומור ולשפר את תחום תקשורת בין אישית.

לא מדובר בעוד סדנאות פיתוח מנהלים מדובר במופע סטנד אפ משודרג עם ערך מוסף, שמספק גם צחוק, גם השראה וגם כלי פרקטי לחיים. מלבד דוגמאות מצחיקות כחלק מהרצאות מרתקות, המופע מסביר מה ההבדל בין הומור לציניות ואיך כל זה קשור לביטחון עצמי שלנו ולאינטליגנציה רגשית. 

סדנאות מנהלים בזום או על במה לכל אירוע שמחפש לשלב בין פאן לערך מוסף, כי אפשר גם וגם (במחיר של הרצאה מרתקת אחת).

אז אם אתם מחפשים הרצאות מעניינות לעובדים, שהן מעשירות ומעניינות וגם סדנאות מנהלים אשמח שתיצרו איתי קשר ואעזור לכם בהעברת הרצאות מרתקות.

ראו ונהנו כבר בעברית ובאנגלית: משרד הבטחון, אמדוקס, 3M, חברות הייטק רבות, האוניברסיטה העברית, פירמת עורכי הדין שיבולת, הבית הלבן (כמעט, ברגע האחרון טראמפ לא נבחר ולכן הבריז) ועוד. 

ועכשיו, בואו נדבר תכלס:

הגשה

מרצה משעמם יכול למנוע הקשבה גם לנושא המרתק ביותר. הגשה כוללת שימוש נכון בקול (אינטונציה, טונציה ופרויקציה), שימוש במרחב, קשר עין ומה עושים עם הידיים. הגשה נכונה היא תוצאה של בטחון עצמי מול קהל.

תוכן

הגשה טובה לבדה לא תספיק. התוכן חייב להיות מעניין ויחודי, הגשה נכונה ומלאת אנרגיה תשרת תוכן מעניין, אבל כמו בכל סרט טוב, הסיפור הוא הבסיס לכל שובר קופות הוליוודי.

הומור

התבלין הסודי שהופך כל פרזנטציה רגילה למרתקת שכן הוא מייצר הקשבה אמיתית וריכוז לאורך זמן. כמו כן, שימוש בהומור היא דרך מרתקת להתגבר על פחד קהל.

מצגת

לא כל הרצאה חייבת מצגת, אבל אם כבר החלטתם שתהיה אחת, חשוב שהיא תשרת את המסר מבלי לגזול את הפוקוס מכם.

דיאלוג עם הקהל

בניגוד לתאטרון בעולם של הרצאות העשרה אין "קיר רביעי", ואנחנו נדרשים לתת לקהל זמן לשאול שאלות, כמו גם לדעת להתמודד עם הפרעות או התנגדויות מצד המשתתפים.

סטיילינג

אם יש לכם הרצאה על חדשנות ואתם באים עם כפכפים, מה שנקרא, יוסטון יש לנו בעיה! הלבוש שלנו צריך להתאים למסר אותו אנחנו רוצים להציג ולפרסונה הבימתית שלנו (קורס המשך).

בהירות

וואו! הגענו כבר לשבע! הכלל הכי חשוב בפרזנטציה, לפני הומור ושאר ירקות, הוא שהמסר יובן כהלכה. מהו המסר המרכזי של הפרזנטציה שלכם והאם אתם מצליחים להעביר אותו לקהל כך שהוא מבין את כוונת המשורר?

שיווק

יכולה להיות לכם ההרצאה המרתקת בעולם אבל אם העולם לא יידע עליה, אז מה שווה כל העבודה הזאת? אז איך נותנים כותרת סקסית להרצאה, איך מציגים אותה בשלושה משפטים מוכרים ואיך אורזים אותה נכון שיווקית שכולם ירצו להקשיב? (קורס המשך).

אישי

תלמדו כלל ברזל! אם המשתתפים יכולים לקרוא על הנושא שלכם בגוגל, הם לא צריכים אתכם. כל פרזנטציה חובה שתשלב בתוכה סיפורים אישיים שלכם כדי לייצר הזדהות ואמון שאחראים על רמת ההקשבה.

למי מיועד?

 לאנשים שנדרשים להציג פרזנטציות במקום העבודה.
 למנכ"לים שמעוניינים לשפר את ההצגה שלהם בזמן נאומים לעובדים ובהרמות כוסית.
 לעצמאים שמרצים בארגונים ורוצים לחדד ולשפר את ההרצאה שלהם כך שתתאים למנעד גדול של ארגונים וחברות במשק.
 למרצים לקהל הרחב או לכאלה שמעוניינים להתחיל להרצות בחוגי בית ולייצר להם מקור פרנסה נוסף.
 לכל מי שסובל מפחד קהל ומביטחון עצמי נמוך בפגישות עסקיות ובדייטים רומנטיים.
 לסטארטאפיסטים שמגייסים כספים ממשקיעים ומעוניינים להעביר פיץ' מוצלח בחמש דקות.

אשמח לקבל פרטים על ההרצאה:

איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן