הצהרת הנגשה של האתר OdeliaYakir.co.il

(תאריך עדכון: 12.2020)

 

כללי

האתר שם לו למטרה להנגיש את מלא האפשרויות לגולשים באתר ורואה חשיבות רבה בהנגשה בצורה שיוויונית לגולשים בעלי מוגבלות וכלל החברה, כדי להעניק חווית גלישה וצריכת תוכן בצורה מותאמת לדרישות המשתמשים השונים ובכך להפוך את האתר לידידותי ונוח לשימוש ככל הניתן.

 

נגישות האתר

באתר נעשה שימוש ברכיבים ייעודיים שמטרתם הנגשת האתר ברמת AA על פי הנחיות ההנגשה תאגיד הרשת העולמי W3C והפעולות השונות להנגשת רכיבי האתר השונים מפורטות בסעיפים הבאים.

 

התאמות שבוצעו באתר

לאתר נוסף כפתור/תפריט נגישות והוא נמצא בפינה השמאלית העליונה ועליו סמל נגישות מוכר. בעזרת התפריט ולאחר המתנה קצרה לביצוע הפקודה, ניתן לבצע התאמות כמפורט:

  • מתן אפשרות לניווט על ידי מקלדת

  • הגדלה והקטנת הטקסט (הגופן/פונט) ל-8 גדלים שונים.

  • התאמות מיקום רכיבים ועימוד על פי דרישות טכנולוגיות מסייעות ותוכנות הקראה (דוגמת NVDA/עלמה)

  • הגדלת והקטנת גופן האתר ל-5 גדלים שונים

  • אפשרות לעצירה עצירת אלמנטים נעים וחסימת הבהובים

  • מצב חשוך המאפשר שינוי ניגודיות צבעים

  • מצב מואר המאפשר שינוי ניגודיות צבעים

  • שינוי נראות הטקסט (גופן/פונט) לסטנדרט קריא

  • הדגשת קישורי אינטרנט ברחבי הדפים באתר

  • שליחת משוב בנושאי הנגשה


הבהרה

על אף מאמץ ראשוני ותחזוקת נגישות שוטפת הנעשים כדי לאפשר למשתמשי האתר גלישה נגישה בכל האתר, יתכן כי באתר מופיעים רכיבים ו/או דפים ואלמנטים ויזואלים שטרם בוצעה עבורם הנגשה מלאה ו/או מגוון האפשרויות להנגשתם מוגבלת טכנולוגית. אנו ממשיכים בצורה קבועה לממש אלמנטים של הנגשה, להתעדכן אל מול דרישות ותקנות בינלאומיות ומקומיות. מתוך חובה ואמונה מוסרית-חברתית כדי לאפשר שימוש רחב ככל הניתן בתכני האתר לכלל האוכלוסיה – ולאנשים עם מוגבלות בפרט. נקודות הנגשה בטיפול שוטף:

  • הדגשת כותרות באתר

  • הגדלת התצוגה

  • התאמת האתר לעיוורי צבעים

  • שינוי גודל סמן ושינוי צבעו

 

שירות לגולשים

באמצעות דרכי התקשורת המופיעות באתר, אפשר לקבל שירות/תגובה באמצעות מסר מיידי (וואסטאפ), משלוח אימייל (דואר אלקטרוני), חיוג למספר הטלפון ו/או מילוי טופס יצירת קשר מונגש.

שעות הפעילות הן בימים א-ה בשעות 09:00-17:00 לא כולל ערבי חג וחג.  ניתן ליצור קשר באמצעים המגוונים בכל שלב ותזמון ולבקש קבלת שירות באמצעות נציג/ה שיחזרו אליכם.

התאמות נוספות

באתר נוסף טקסט לכל תוכן שאינו טקסט, תגיות תיאור (Alt) לתמונות, אפשרות להשמיע מספרי  CAPTCHA (בדיקת אימות במילוי טפסים) , הוספנו תיאור מסייע לטפסים כדי להקל על מלאכת המילוי והשליחה שלהם, תוך זיהוי אוטומטי של שגיאות הקלדה והתראה ממוקדת אם חלה טעות, וידאנו כי סירטוני הוידאו שמוצגים באתר מתוארים על תכולתם וניתנים לעצירה או לשליטה בקצב ובווליום, נתנו לכל עמוד באתר כותרת משמעותית המתארת את תכולתו, היצבנו ועיצבנו את רוב דפי האתר כך שלא יהיו עמוסי מידע (בניגוד לדוגמא לעמודי התוכן הטקסטואלי – המלצות, נאמרים, טיפים וכד'), עידכנו את הקוד של האתר כך שיעמוד בדרישות W3C המכתיבה סטנדרטים עולמיים לתקינות קוד של אתרי אינטרנט, אנו מקפידים את קונטרסט-ניגודיות צבעים של הכתב והרקע, מאתרים ומעניקים משמעות לקישורים פנימיים באתר, עושים שימוש באלמנטים עיצוביים להבדיל בין כפתורים וחלקי דף שונים, מאפשרים גם בגלישת מובייל שליטה על הגלילה, אין באתר אלמנטים מהבהבים בקצב של יותר משלושה הבזקים בשנייה (ואף הרבה פחות מכך), יש באתר מכווני מיקום – קישורים לקטגוריות אב ראשיות, ניתן להשתמש ולהפעיל את הפונקציונליות של האתר על ידי מקלדת בלבד אם רוצים, עמודי האתר לא מתרעננים באופן אוטומטי בזמן הגלישה בהם ובכך לא נגרמים מצבי איבוד מידע של הגולש ויש שליטה על אלמנטים המתעדכנים אוטומטית.

בנוסף, ככל שמתאפשר, במוצרי האתר ובשירותיה של אודליה יקיר (סדנאות לארגונים, הרצאות לעובדים ומפגשים בנושא הומור ועמידה מול קהל) מתבצעות התאמות להנגשת התכנים באופן קבוע בהתאם לתנאים המתאפשרים והמגבלות הטכניות. המפגשים, ככל הניתן – באחריות המוסד המארח, מתבצעים בסביבה מונגשת לרבות חניה צמודה, דרכי גישה ללא מכשולים, מעברים רחבים ושילוט הכוונה.

 

פניות בקשר עם נגישות

מצאתם דף שלא הונגש או תוכן לא נגיש? ניתן לפנות אלינו באמצעות טופס יצירת הקשר באתר, באמצעות הכתובת האימייל המפורסמת בעמוד יצירת קשר או בטלפון/וואטסאפ (054-9493530). עם הנושא 'משוב נגישות' ואנו נטפל בבקשתכם במלא האחריות ובמהירות.

 
דברו איתי!
איך אוכל לעזור?
דילוג לתוכן